3 handige tips voor je verhuizing

verhuistips ontruimen woning

Sta je op het punt om je huidige woning achter je te laten en te verhuizen naar een nieuw verblijf? Een verhuizing is vaak een ingrijpende beslissing: je laat je vertrouwde leefomgeving achter je om elders een nieuw thuis te vinden. Bij een verhuizing komt dan ook een hoop kijken. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan de verkoop van je huidige woning, de zoektocht naar je ideale nieuwe stekje en alles wat daarmee samenhangt. Als het dan uiteindelijk zover is, wil je natuurlijk ook dat de verhuizing zo vlekkeloos mogelijk verloopt. In dit artikel geef ik je drie tips die je zeker zullen helpen!

Bron: www.woningontruimingcentrale.nl

Maak een planning

Als je wil dat je verhuizing snel en soepel verloopt, is het belangrijk om je goed op de verhuizing voor te bereiden. Dit kun je onder andere doen door een goede planning te maken. Bij de meeste verhuizingen wordt de hulp ingeschakeld van vrienden of familie en het is handig om de planning voorafgaand samen door te nemen.

Woning leeghalen: schakel een professional in!

Heb je geen zin om je woning leeg te halen of is het – om welke reden dan ook – lastig of zelfs onmogelijk om zelf te doen, bijvoorbeeld door drukte of door fysieke beperkingen? Maak dan gebruik van een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontruimen van woningen. Het inschakelen van een professioneel bedrijf voor het woning laten ontruimen is iets waar steeds meer mensen voor kiezen. Het scheelt je een hoop stress en je laat het werk over aan een professional, waardoor je zeker weet dat het in goede handen is.

Inpakken: ga secuur te werk

Kies je er toch voor om zelf je woning leeg te halen? Ga dan vooral secuur te werk. Het is verstandig om de spullen van de verschillende kamers afzonderlijk in te pakken. Dit komt goed van pas wanneer je weer gaat uitpakken. Je kunt op de buitenkant van de verhuisdozen schrijven wat er precies in zit, zodat je je spullen bij het uitpakken gemakkelijk terug kunt vinden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om de dozen te nummeren en op een apart a4-tje aan te geven naar welke ruimtes de verschillende dozen moeten worden gebracht. Zo houd je overzicht.